Mali inżynierowie

Uczniowie klasy IIc zrealizowali kolejne zajęcia z projektu „Mali inżynierowie”. Tym razem szukali odpowiedzi na pytania: Dlaczego żaglówka pływa? Co unosi się na wodzie, a co tonie? Dlaczego statek nie tonie? Uczniowie podczas tej lekcji sprawdzali wyporność przedmiotów, uwzględniając ich wielkość i masę. Dowiedzieli się, jak ludzie dawniej podróżowali, jak wyglądały pierwsze statki, oraz jakie cechy musi posiadać statek, by przewozić ciężkie towary. Uczniom w każdej grupie została przydzielona rola: konstruktora, inwestora, kapitana. W zespołach budowali modele statków z przygotowanych wcześniej materiałów recyklingowych, a na koniec prezentowali swój projekt i sprawdzali, czy ich statek pływa, w przygotowanym wcześniej zbiorniku z wodą.

dziewczynki sprawdzają wyporność przedmiotów dzieci sprawdzają wyporność przedmiotów chłopcy budują statek dzieci wykonują przydzielone zadania uczniowie sprawdzają czy ich żaglówki pływają dzieci sprawdzają wyporność przedmiotów