KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Projekty

 

"POZNAWAJ ŚWIAT Z RADOŚCIĄ"

Informacja dla grup prowadzonych przez p. Beatę Mąkiewicz: ze względu na święto 11XI środowe zajęcia projektowe odbędą się w czwartek 12 XI.
Od 23 XI zdalne zajęcia projektowe będą odbywały się w środy 11.20 - 14.30 i w piątki 11.20 - 14.30.

Uwaga: dni 12 i 13 listopada są w szkole dodatkowo wolne od zajęć dydaktycznych. Osoby prowadzące zajęcia bezpośrednio poinformują uczestników czy w tym czasie odbędą się zajęcia projektowe.

Harmonogram zajęć prowadzonych zdalnie w projekcie

„Poznawaj Świat z Radością”

 

Beata Majewska

wtorek i czwartek od 11.20 do 13.40

 

Beata Mąkiewicz

środa i piątek od 11.30 do 13.50

 

Jarosław Woźniak

Wtorek od 17.15 do 20.35

Piątek od 15.15 do 18.35

 

Anna Kabat

środa 13.10 – 14.40

czwartek 13.10 – 14.40

 

Sylwia Rutkowska

poniedziałek od 13.25 do 15.00

środa od 14.15 do 15.50

piątek od 13.25 do 15.00

 

Małgorzata Krych

wtorek 12.25 – 13.10

środa 9.40 – 10.25

środa 13.25 – 14.10

czwartek 12.25 – 13.10

piątek 10.35 – 12.10

 

Agnieszka Kubiak

poniedziałek 13.30 – 14.20

wtorek 13.10 – 14.00

piątek 8.00 – 8.50

środa 9.40 – 10.30

czwartek 13.10 – 14.00

piątek 10.35 – 11.20

Uwaga! Od 26 października zajęcia projektowe dla uczniów klas młodszych odbywają się według tymczasowego planu. Szczegółowe godziny zajęć zostaną podane bezpośrednio przez osoby prowadzące zajęcia. Uczniowie klas starszych prawdopodobnie będą brali udział w zajęciach prowadzonych zdalnie. Oczekujemy na decyzję w tej sprawie od koordynatora projektu. 

Zmiany w planie:

W październiku odbędą się dodatkowe zajęcia z przedsiębiorczości, we wtorki w godzinach 17.15 - 18.45

w dniach 30 września i 2 października nie będzie zajęć z p. Kabat (nauczyciel na zwolnieniu)

w czwartek 1 października nie będzie zajęć z p. Mąkiewicz (nauczyciel na wycieczce szkolnej)

 

Harmonogram zajęć w roku szkolnym 2020-2021

Anna Kabat
środa 10.35-12.10
piątek 10.35-12.10
Beata Mąkiewicz
środa 11.25-13.10
czwartek 10.35-12.10
Sylwia Rutkowska
poniedziałek 13.25-14.10
środa 14.15-15.50
piątek 13.25-14.10
Beata Majewska
środa 10.35-12.10
czwartek 10.35-12.10
Agnieszka Kubiak
środa 10.35-12.10
czwartek 10.35-12.10
Małgorzata Krych
wtorek 12.25-13.10
czwartek 12.25-13.10
piątek 10.35-12.20
Jarosław Woźniak
piątek 15.15 – 18.25

Harmonogram zajęć w roku szkolnym 2019-2020

Uwaga: stała zmiana w planie zajęć prowadzonych przez p. Beatę Majewską (od grudnia 2019) - 

gr 1 - poniedziałek 12.10 - 14.10

gr 2 - czwartek 12.10 - 14.10

Zmiany w planie zajęć projektowych: dodatkowe godziny zajęć odbędą się w czasie przerwy świątecznej

harmonogram zajęć

- zajęcia z p. Agnieszką Kubiak z dnia 28 listopada (czwartek) zostaną odpracowanie innym terminie

- w dniu 29 listopada nie będzie zajęć z p. Beatą Majewską - zajęcia te odpracowane były dnia 9 listopada (sobota)

 

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/Formularz_uczestnictwa_ucznia_w_projekcie.doc

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/Formularz_uczestnictwa_ucznia_w_projekcie.pdf

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/Zasady_Rekrutacji_Uczestnikow_Projektu.doc

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/Zasady_Rekrutacji_Uczestnikow_Projektu.pdf

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/Plakat_Poznawaj_swiat_z_radoscia.pdf

 

PROJEKT: NIE ZMARNUJ SWOJEGO ŻYCIA

12 listopada 2019r. klasy ósme ze Szkoły Podstawowej nr 2 i klasy pierwsze z I Liceum Ogólnokształcącego uczestniczyły w projekcie "Nie zmarnuj swojego życia". Projekt poprowadził zespół RYMcerze. W pierwszej części spotkania Łukasz Bęś (pseud. Bęsiu) podzielił się  z młodzieżą swoim doświadczeniem walki z nałogami. Jego świadectwo poruszyło wiele serc i skłoniło do refleksji na temat ludzkiej egzystencji. Jedna z uczennic po spotkaniu napisała: „dzięki projektowi „Nie zmarnuj swojego życia” przeprowadzonych przez RYMcerzy cały wieczór myślałam o swoim dotychczasowym życiu, ponieważ prowadzę dość podobny tryb życia co Bęsiu. Zadaję się ze starszymi znajomymi i praktycznie w weekendy mnie nie ma w domu. Do wczoraj zdałam sobie sprawę, że są inne wartości w życiu takie jak: rodzina, miłość, przyjaciele i nauka bo w przyszłości chcę coś osiągnąć. Od wczorajszego dnia zmieniłam swój tok myślenia i kończę z imprezami pseudo znajomymi, a skupiam się na wartościach wyżej wymienionych”.

Drugim prelegentem był Jonatan Blank (pseud. Dj Yonas), który również w swoim życiu stał na rozdrożu. Z jednej strony koledzy i używki, a z drugiej strony gra w piłkę nożną i rozwijanie swojego talentu. Wybrał to drugie. Podczas spotkania zachęcał młodzież do rozwijania swoich pasji. Raperzy zaśpiewali także kilka piosenek, które niosły  ze sobą głębokie przesłanie o tym, co w życiu wartościowe i godne uwagi. Ważne treści i forma trafiająca wprost do odbiorcy pobudziły świadomość młodzieży i zmusiły do refleksji nad sensem życia, wartości pracy i nauki. Jedna z uczennic  napisała o projekcie: ”uświadomił mi jak ważne jest dążenie do postawionych sobie celów. Pokazał, że trzeba się bardzo starać i ciężko pracować, aby później móc realizować swoje marzenia. Uważam, że ten projekt był nam potrzebny, po to, by uświadomić sobie, że to co robimy teraz ma ogromny wpływ na naszą przyszłość i nie możemy zmarnować szansy na lepsze życie”. Zdaniem jednej z uczennic projekt „Nie zmarnuj swojego życia” „daje nam coś do myślenia. Dzięki opowieściom RYMcerzy zaczynamy zastanawiać się nad własnym życiem – co moglibyśmy zrobić żeby się z niego cieszyć. Zrozumiałam, że nie musimy trzymać się z ludźmi, którzy nie pokazują nam żadnych dobrych wartości. Powinniśmy przeć do przodu, za swoimi marzeniami. Trzeba wierzyć w Boga”. Inna z kolei zrozumiała, „że powinno się jeszcze bardziej doceniać i wspierać rodziców”.

Projekt „Nie zmarnuj swojego życia” spotkał się z dużym zainteresowaniem wśród młodzieży i  u wielu osób zaowocował  pragnieniem zmiany życia na lepsze. W projekcie wzięło udział 232 uczniów.

Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Urzędowi Miasta i Gminy Koluszki. Pomysłodawcą i koordynatorem była pani Katarzyna Pryputniewicz.

PROJEKT: MALI INŻYNIEROWIE. CZYM MOŻEMY PODRÓŻOWAĆ?

Uczniowie klasy II c pod kierunkiem Pani Agaty Sztajbert biorą udział w projekcie Uniwersytetu Dzieci. Uczniowie w ramach projektu realizować będą różne scenariusze lekcji. Na początek uczniowie wraz z wychowawcą wybrali temat: „Jak wspólnie zapracować na sukces?” Jest to temat wprowadzający, mający na celu wykształcenie w uczniach umiejętność współpracy. Uczniowie poprzez działanie szukają odpowiedzi na różne pytania. Czy samodzielna praca daje takie same rezultaty jak zespołowa? Co sprzyja dobrej współpracy i prowadzi do sukcesu? Jak wiemy, współdziałanie to klucz do tworzenia wewnętrznych więzi wśród członków grupy. Ułatwia utożsamianie się z drużyną, gwarantując sprawne funkcjonowanie zespołu. Uczniowie zapoznają się z zagadnieniami współpracy biorąc udział w zabawie drużynowej. W trakcie dyskusji zastanawiają się nad pozytywnymi stronami współdziałania. Dowiadują się, jakie role mogą pełnić w grupie oraz czy jest to rola stała, przypisana, czy mogą realizować się w różnych rolach. Główną aktywnością podczas lekcji było skonstruowanie „jajkodromu”. Ćwiczenie to pokazało uczniom jakie są efekty pracy zespołowej i czy w rzeczywistości potrafią współpracować. Dzieci zauważają, że współpraca jest umiejętnością, tak jak pisanie czy czytanie. Żeby dobrze współpracować należy się tego nauczyć i jak najczęściej korzystać z okazji do pracy zespołowej.

 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA PROGRAMOWO – METODYCZNA

„Poznajemy siebie i swoje możliwości”

Realizacja: 2018r.  – 2021r.

Autor: mgr Beata Majewska

Cele ogólne innowacji:

  • Rozwijanie możliwości intelektualnych uczniów.
  • Motywowanie uczniów do wykonania zadania wymagającego koncentracji uwagi.
  • Poznanie różnorodnych ćwiczeń, które wspomagają koncentrację uwagi.
  • Rozwijanie umiejętności nazywania różnorodnych emocji i ich wyrażania.
  • Kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata.
  • Rozwijanie więzi rodzinnych.
  • Zrozumienie pojęć: grupa społeczna.
  • Zrozumienie, że ludzie różnią się między sobą cechami osobowości.
  • Ćwiczenie u uczniów płynności, giętkości oraz oryginalności myślenia.
  • Rozwijanie cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.
  • Kształtowanie umiejętności pracy zespołowej.
  • Kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów.
  • Stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
  • Rozwijanie kreatywności.

 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA PROGRAMOWO- METODYCZNA DOZAJĘĆPOZALEKCYJNYCH

„Ciekawi świata –eksperymenty.”

Autor: mgr Beata Majewska

Zakres innowacji

  • Innowacja dotyczy zajęć pozalekcyjnych i adresowana jest do uczniów klas szkoły podstawowej – I etap edukacyjny.
  • Zajęcia zaplanowane są na 1 godzinę tygodniowo, przez cały rok szkolny 2019/2020 i 2020/2021.
  • Zajęcia swoim zakresem obejmują zagadnienia z fizyki, chemii, przyrody, a także matematyki.

Nowatorstwo wdrażanego programu polega między innymi na poszerzeniu wiadomości i umiejętności o treści wykraczające poza podstawę programową oraz ciekawej alternatywie dla innych form spędzania wolnego czasu.

Cele innowacji

Celem innowacji jest wspieranie rozwoju ucznia poprzez  rozwijanie zainteresowań, uzdolnień i pasji, nabywanie przez uczniów umiejętności zdobywania i przekazywania wiedzy i doświadczenia dzięki uczeniu się w zespole, uczeniu innych i uczeniu się od innych.

CELE OGÓLNE:

  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni;
  • Rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej;
  • Kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów;
  • Zachęcanie uczniów do samodzielnego wykonania doświadczeń,;
  • Rozbudzanie zainteresowań uczniów otaczającym światem;

Rozwijanie u uczniów umiejętność krytycznego myślenia, obserwacji i wnioskowania.

 

Projekt „Mali detektywi. Jakie tajemnice kryje świat wokół nas?”

Uczniowie klasy 2b  pod kierunkiem Pani Beaty Majewskiej po raz  kolejny biorą udział w projekcie Uniwersytetu Dzieci. Tym razem wybrali temat: „Mali detektywi. Jakie tajemnice kryje świat wokół nas?”

Scenariusze lekcji, które będą  realizowane są ze sobą powiązane motywem detektywistycznym, który rozbudzi ciekawość uczniów i zwiększy w nich chęć uczenia się

 i poznawania świata. Na każdej lekcji uczniowie będą mieli  inną zagadkę,  którą postarają się rozwiązać. Scenariusze lekcji dotyczą różnych dziedzin nauki, ale łączy je potrzeba poszukiwania wiedzy i praca zespołowa. Wszystkie zajęcia rozwiną u uczniów umiejętność formułowania wniosków na podstawie własnych doświadczeń.

Na pierwszych zajęciach (we wrześniu) uczniowie rozwijali kreatywne myślenie, które pomaga w radzeniu sobie w sytuacjach stresowych. Ćwiczyli także  płynność i giętkość myślenia. Dostali mapy i musieli odnaleźć karty zgodnie z instrukcją. Później zostali postawieni przed problemem „Jak wymyślić coś z niczego”. Do tego celu posłużyła im historia o zapomnianych urodzinach. Zadaniem dzieci było stworzenie przyjęcia urodzinowego  z tego co mają w klasie. Pracowali w grupach. Każda miała do wykonania zadanie w określonym czasie. Pierwsza przygotowała na urodzinowe przyjęcie potrawy na niby, druga zajęła się dekoracją sali. Pozostałe dwie grupy miały przygotować zabawy  na przyjęcie. Uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością. Tego dnia świetnie bawiliśmy się i jednocześnie uczyliśmy.

 

"TWOJE DANE, TWOJA SPRAWA"

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/TWOJE_DANE_TWOJA_SPRAWA.docx

"STAŃ PO ZIELONEJ STRONIE MOCY"

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/STAN_PO_ZIELONEJ_STRONIE_MOCY.docx

"MLEKO W SZKOLE"  "OWOCE I WARZYWA W SZKOLE"

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/Owoce_i_warzywa_w_szkole.docx

"BEZPIECZNA +"  "BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA. BEZPIECZNY UCZEŃ"

/uploads/5ea74ffae65da/pages/17/content/bezpieczna__1.docx

"NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA"

http://bibliotekawszkole.edu.pl/NPRCz_poradnik.pdf

"MAMY KOTA NA PUNKCIE MLEKA"

http://www.kochammleko.pl/Mamy_kota_na_punkcie_mleka,6688,6688,pl.html

"BEZPIECZNA SZKOŁA, BEZPIECZNA PRZYSZŁOŚĆ"

https://www.bs-kson.org

"CYFROWOBEZPIECZNI"

https://www.cyfrowobezpieczni.pl

"NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA"

http://www.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/finansowanie-i-mecenat/narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa.php

"AKTYWNA TABLICA"

https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/aktywna-tablica-zalozenia-do-projektu-programu-rzadowego.html

"AKADEMIA BEZPIECZNEGO PUCHATKA"

https://akademiapuchatka.pl/pl/nauczyciele/wstep

"SZKOŁA UCZĄCA SIĘ"

https://nai.edu.pl/?id=865

"ŁÓDZKIE GRA W RĘCZNĄ"

http://www.gramywreczna.pl/