Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

23 lutego Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

Ustanowiony przez Ministerstwo Zdrowia Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją ma na celu upowszechnianie wiedzy na temat depresji jej objawów i zachęcenie do podejmowania leczenia, jak i okazywaniu solidarności z chorymi, oswajaniu tematu.

Depresja kiedyś była nazywana chorobą afektywną, dzisiaj zaliczamy ją do zaburzeń nastroju. Jest często utożsamiana ze smutkiem, który istotnie różni się od typowych zmian nastroju, których większość z nas doświadcza na skutek niepomyślnych zdarzeń.

Dekalog walki z depresją – jak pokonać smutek:

  1. Mów o radosnych rzeczach.
  2. Bądź wdzięczny i nie trać celu z oczu.
  3. Próbuj spotkać się i komunikować na żywo.
  4. Stwarzaj radości.
  5. Troszcz się o Siebie, zrób coś dla siebie.
  6. Uciesz się tym co masz.
  7. Przestań wierzyć takim myślom…. „Jestem słaby, małowartościowy”.
  8. Zamknij pewne rozdziały i zaakceptuj lub zapomnij.
  9. Bardziej pomyśl o rozwiązaniach niż o problemach.
  10. Miej humor.
  11. Dbaj o kondycję fizyczną. Sport wpływa nie tylko na poprawę naszego zdrowia, ale też pozytywnie oddziałuje na nasz nastrój. Daje poczucie satysfakcji, przez co wzrasta nasza samoocena. Poprzez ruch rozładowujemy negatywne emocje.
  12. Zapomnij o etykietach, a pamiętaj jesteś tym, kim pragniesz być.
  13. Pomyśl o planie jaki ma sens dla Ciebie.
  14. Miej pozytywne myśli.
  15. Uwierz „Jestem Szczęśliwy”.