Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tydzień Bibliotek

Jedną z propozycji naszej biblioteki w ramach Tygodnia Bibliotek jest aktywne czytanie książki pt. „O niezwykłym chłopcu, który pożerał książki”. Dzieci z klas I-III najpierw odszyfrowują jej tytuł i wykonując różne zadania odnajdują ją na półce. Potem poznają ciekawostki o jej twórcach – autorze i tłumaczce. Następnie rozwiązują rebus, aby poznać imię bohatera. Podają jak poprawnie je zapisać. Po tych wspólnych działaniach rozpoczynają aktywne czytanie, bardzo uważnie słuchają czytania pani bibliotekarki i przyglądają się ilustracjom. Na bieżąco dzielą się swoimi spostrzeżeniami, przemyśleniami i odpowiadają na zadane pytania. Niektóre fragmenty książki ilustrują mimiką i gestem, wymyślają scenki. Wskazują książki, które mógłby pożreć bohater, w ten sposób utrwalają sobie rodzaj i układ książek zgromadzonych w naszej bibliotece. Po zakończeniu czytania, wyjaśniają co to znaczy „pożerać książki” i podają argumenty przemawiające za stwierdzeniem dlaczego warto czytać. Potem w grupach wykorzystując wylosowane wyrazy układają opowiadania, które mógłby przeczytać bohater książki – Henio. Po prezentacji opowiadań w milczeniu jeszcze raz przedstawiają za pomocą pantomimy historię Henia, którą kończą wspólnym okrzykiem „czytanie jest super”.

Inną propozycją biblioteki są zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai. Wszystkie klasy poznają historię powstania japońskiego teatru w pudełku, oglądając film edukacyjny. Klasy I następnie uczestniczą w  spektaklu „Szukając Marudka”, aktywnie włączając się w przedstawienie, dodają swoje spostrzeżenia, wyrażają emocje bohatera, mówią o jego zachowaniu i udzielają mu rad. Klasy II i III poznają historię „Kotki Milusi”, a starsze klasy mają możliwość sami stworzyć karty i napisać własną opowieść kamishibai.

Klasy IV-VIII oglądają film „Magiczne drzewo. Połykacze książek”, podejmują dyskusję na temat jego fabuły.  Zapoznają się także z procesem, jaki zachodzi w mózgu człowieka podczas czytania. Uświadamiają sobie, dzięki temu wagę czytania w ich rozwoju intelektualnym.

Rozpoczęta została też całoroczna akcja „Mądrość książki”. Uczniowie wypisują z wypożyczonych książek ważne dla siebie cytaty, które są zachętą dla innych czytelników do sięgnięcia po tę decyzję.

Z okazji Tygodnia Bibliotek powstał plakat reklamujący bieżącą ofertę naszej biblioteki. Uczniowie stworzyli zakładki z hasztagami inspirującymi do czytania. Rozpoczęta  Przez cały tydzień na chętnych uczniów czekają drewniane plansze do rozgrywek w mankalę. Gadżetem cieszącym się dużą popularnością jest „uskrzydlony fotel”, na którym mogą spocząć tylko osoby, czytające książkę.