KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Uczenie się przez działanie, czyli 7c w roli nauczycieli

Wykorzystując założenia piramidy uczenia, według  której zapamiętujemy 70 procent tego co mówimy i 90 procent tego, co robimy, uczniowie kl. VIIc postanowili utrwalić swą wiedzę, ucząc innych. Przygotowali lekcję dla swych młodszych koleżanek i kolegów z klas szóstych. Jej tematem przewodnim był motyw władzy w tekstach literackich znajdujących się w podstawie programowej. Uczniowie wspólnie zastanawiali się  dlaczego bohaterowie pragnęli władzy i jaki typ rządów był im bliski. Ożywionej dyskusji towarzyszyły krótkie scenki teatralne, będące zapowiedzią omawianego utworu. Zobaczyliśmy moment zabójstwa Aliny, pierwsze spotkanie Edmunda z Białą Czarownicą i podarowanie Grabcowi korony Lecha przez Goplanę.

 Szóstoklasiści zmierzyli się z zadaniami podobnymi do tych, które pojawiły się na tegorocznym egzaminie. Musieli przypisać umieszczone na plakacie elementy graficzne do konkretnych sytuacji z utworów. W ten ciekawy sposób siódmoklasiści  i szóstoklasiści utrwali treść kilku ważnych lektur.