Uczenie się przez działanie, czyli 7c w roli nauczycieli
Wykorzystując założenia piramidy uczenia, według której zapamiętujemy 70 procent tego co mówimy i 90 procent tego, co robimy, uczniowie kl. VIIc postanowili utrwalić swą wiedzę, ucząc innych. Przygotowali lekcję dla swych młodszych koleżanek i kolegów z klas szóstych. Jej tematem przewodnim był motyw władzy w tekstach literackich znajdujących się w podstawie programowej. Uczniowie wspólnie zastanawiali się dlaczego bohaterowie pragnęli władzy i jaki typ rządów był im bliski. Ożywionej dyskusji towarzyszyły krótkie scenki teatralne, będące zapowiedzią omawianego utworu. Zobaczyliśmy moment zabójstwa Aliny, pierwsze spotkanie Edmunda z Białą Czarownicą i podarowanie Grabcowi korony Lecha przez Goplanę.
Szóstoklasiści zmierzyli się z zadaniami podobnymi do tych, które pojawiły się na tegorocznym egzaminie. Musieli przypisać umieszczone na plakacie elementy graficzne do konkretnych sytuacji z utworów. W ten ciekawy sposób siódmoklasiści i szóstoklasiści utrwali treść kilku ważnych lektur.